איפור, טיפוח הפנים ופסוריאזיס

ממרבית המחקרים שבוצעו בחולים בפסוריאזיס עולה כי קרוב למחציתם של החולים בכך סובלים מנגעי פסוריאזיס באזור פניהם. לרוב, הופעת הקשקשת תתמקד באזור המצח, כבשכיחות נמוכה יותר תופיע הקשקשת באזור האוזניים, הרקות והשפה העליונה. אולם, באופן עקרוני ניתן לומר כי הקשקשת מופיעה בכל אזור עור הפנים, כולל, במקרים נדירים יותר, באזור העפעפיים. הופעת פסוריאזיס באזור הפנים, מן הסתם, תחייב שימוש במייקאפ ובקונסילרים שונים, אולם, חשוב לזכור, כי בדילמה בין מריחת משחה טיפולית לבין מריחת המייקאפ, תמיד חשוב לתת עדיפות, קודם כל, למשחה הטיפולית, ורק לאחר מכן לאמצעי האיפור וההסוואה השונים.

מה חשוב לדעת בכל הנוגע לאיפור ולפסוריאזיס?

בחירת מוצרי האיפור צריכה להיות קפדנית יותר מהרגיל – ללא בושם, אלכוהול או כל חומר חריף או מגרה אחר. חשוב לקרוא היטב את רשימת הרכיבים המופיעה על אריזת התמרוק, ואם ישנו ספק כלשהו שמתעורר בליבכם בנוגע לחומר מסוים, התייעצו עם הרופא המטפל בכם ואל תחליטו על כך על דעת עצמכם. חשוב לזכור שקל מאד ליצור נזק / התלקחות / גירוי נוסף בעור הסובל מפסוריאזיס, אבל לתקן את הנזק, לוקח הרבה יותר זמן.

הסרת האיפור – גורואים של איפור ממליצות על הסרה יסודית של האיפור בסוף כל יום. כאן, נדגיש, שלא רק להסרת האיפור עצמה יש חשיבות מרובה, אלא גם לתכשיר ולאמצעים שבהם אנחנו מסירים את האיפור. התרחקו ממסירי איפור מבושמים או כאלה המכילים אלכוהול ואל תשתמשו האמצעים המשפשפים את עור הפנים (כדוגמת המגבונים להסרת איפור או המגבת, שהיא רעיון נחמד לכשעצמו, אבל מאד לא מתאים לסובלים מפסוריאזיס באזור הפנים).

צמצמי שימוש באיפור – אם את סובלת מהתלקחות פסוריאזיס באזור הפנים, השתדלי לצמצם ככל האפשר את השימוש באיפור, במיוחד בשכבת הבסיס שלו (מייקאפ וקונסילר). במצב כזה, חשוב לתת לעור להתאוורר כמה שיותר, ובמקרה של פצעים מודלקים הנובעים מזיהום הגרד, להשתמש, לפני הכל, במשחה אנטיביוטית שאותה ירשום לך הרופא.

חשוב להתאים כל תכשיר במיוחד למצב העור – ישנן חברות המתמחות בייצור תכשירי איפור לעור בעייתי (בין השאר, פסוריאזיס), אבל, בנוגע לכך, מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל בך ולא עם הדיילת בסופר-פארם, שכבודה במקומה מונח, אבל השכלה רפואית – כנראה שאין לה.

להיות חולה בפסוריאזיס אומר, שיש ימים בהם העור שלך נראה (ומרגיש) טוב יותר מאשר בימים אחרים. אבל גם בימים כאלה, בהם נדמה לך שהמצב משתפר, אל תתפתי להשתמש בחומרי איפור שאינם מיועדים לעורך, מכיוון שאז, מהר מאד, את עלולה לגלות כי המצב המודלק והבעייתי חזר. כאמור, הכתובת להתייעצות בנוגע לאיפור וטיפוח עור הפנים הוא הרופא, ולא חברה, דיילת יופי מזדמנת או קוסמטיקאית שלהוטה למכור לך את מוצריה!

שתפו את הכתבה עם החברים
אור פרנקו
ניצן מצליח
הדיה לינדנבאום
ליב רפאל
גל טייטלבאום
יפעת עגיב
נועם גולדשטין
סתיו גרינהאוס
דניאל לוריא
אדמונד חיימוב
אביה ריימן
יעל שר