כיצד מקבלים אישור לירידה לים המלח מצהל

כידוע לכל, השירות הצבאי מציע מבחר מגוון של חוויות לחיילים המשרתים. אולם, עבור חולי הפסוריאזיס הוא טומן בחובו לא מעט מצבים שמתח נפשי רב נלווה אליהם. מאחר ומתח נפשי נחשב לאחד מהגורמים המוכרים להתלקחות פסוריאזיס, אין זה מפתיע כי ישנה התייחסות ספציפית לנושא מטעם הצבא.

קביעת הפרופיל לחולה פסוריאזיס

אין פרופיל ספציפי לכל חולי הפסוריאזיס, וישנן מספר דרגות פרופיל אפשריות (21, 24, 45, 82 ואפילו 97) הנקבעות לפי חומרת המצב מידת השפעתו האפשרית על תפקוד החייל/ת בעת השירות. במידה ומדובר במצב ידוע של פסוריאזיס, אין טעם להסתירו בעת הגיוס. במקרים כאלה, נדרשת הצהרת החייל/ת על המצב. במקרים אחרים, המחלה מתגלה עקב המתח הנפשי שנגרם לחייל/ת בעת השירות הצבאי, ומניחה בסיס לתביעה בגין נזק שנגרם לבריאות באחריות הצבא

השירות הצבאי עם פסוריאזיס

צה"ל מפעיל מרפאות מומחים, שבאופן עקרוני, מתפקדות באופן המקביל לקופות החולים שבאזרחות ומאפשרות מתן טיפול רפואי מתאים (ברמת סל הבריאות האזרחי) לכל בעיה רפואית הקיימת או מתגלה אצל חיילים במהלך שירותם הצבאי. השירות הצבאי, כאמור, מספק לא מעט סיבות טובות להחמרת מצב הפסוריאזיס (עייפות, לחצים נפשיים, מתח, הזעה וכד'), ויציאות תכופות לחר"פ בשל הפניות חוזרות עלולות לגרום לסימון החייל/ת כ"ארטיסט/ית" על ידי הסגל הפיקודי והחברים ליחידה.

יתרון חשוב שיש לצבא על פני האזרחות – מימון הירידה לים המלח פעמיים בשנה

במקרים בהם מצב החייל/ת בעייתי דיו על מנת להצדיק ירידה לים המלח לצורך הבראה, צה"ל מממן במימון מלא שהיה טיפולית בים המלח של כשבועיים פעמיים בשנה.

מה נחשב למצב המצדיק זאת?

מענה לתנאי (או יותר) מהתנאים הבאים – מדובר בפסוריאזיס על לפחות 30% מהגוף, נגעי הפסוריאזיס נמצאים באזורים גלויים, נגעי הפסוריאזיס נמצאים באזורים אינטימיים ו / או הפסוריאזיס גורם לחייל/ת להפרעה תפקודית-חברתית ברמה כלשהי.

מה צריך לעשות כדי לקבל את אישור הירידה לים המלח?

בין אם הפסוריאזיס שלכם מתועד ובין אם לאו, השלב הראשון הוא לגשת לרופא היחידה ולבקש ממנו הפניה לרופא מומחה במרפאת עור בצריפין.

זימון התורים בצה"ל ובירור שעות הקבלה מתבצעים באפיקים הבאים:

  • SMS – המספר לשליחת SMS הוא 052-9990110, – שעות הפעילות הן 8:00 – 17:00 בימים א'-ה'. בכל הודעת SMS שאתם שולחים, עליכם לציין את השם המלא, המספר האישי, נושא הפנייה והמיקום בו תעדיפו לקבל טיפול.
  • בנוסף לשירות ה-SMS, מוקד "מקול הלב" פועל טלפונית 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, במספרים הבאים: 03-9489999 או *6690.
  • ניתן לפנות למוקד גם במייל moked6690@idf.gov.il.

שירות צבאי עם פסוריאזיס – קשה, מאתגר, אבל אפשרי!

שתפו את הכתבה עם החברים
אור פרנקו
ניצן מצליח
הדיה לינדנבאום
ליב רפאל
גל טייטלבאום
יפעת עגיב
נועם גולדשטין
סתיו גרינהאוס
דניאל לוריא
אדמונד חיימוב
אביה ריימן
יעל שר