צבעי שנת 2021

לאחר שבילינו את מרבית שנת 2020 במכנסי טרנינג מעופשים ולמרות שרגע לפני שהחנויות נסגרות ועונת הסיילים מתחילה, אציג בפניכם את הצבעים המובילים והמשפיעים ביותר על שנת 2021!

כסטייליסטית אישית תודעתית אני רוצה לדבר על צבעים מנקודת המבט שלי, לצבעים יש הרבה יותר משמעות ממה שאנחנו חושבים, צבעים הם תורה שלמה.  אני מרגישה שיש צורך להעלות את המודעות בעניין הזה, אז החלטתי לתת לנושא הזה במה  כדי שכולכם תוכלו ליהנות מזה!

רובנו מרגישים צורך להישאר מעודכנים וטרנדיים, למרות שזהו נושא אחר שאכתוב עליו.

השנה מחולקת ל4 עונות: קיץ, סתיו, חורף ואביב, למרות שעונות סתיו ואביב מורגשות במידה מועטה במדינת ישראל אנחנו נקדיש לכל עונה את סדרת הצבעים שלה כדי שתמיד נוכל להישאר מעודכנים כמה שניתן.

לאחרונה פורסם חיזוי הטרנדים של פנטון וייעוץ צבעים, דוח מגמת צבעי האופנה שהוא המדריך שלנו למגמות הצבעים החשובות ביותר בעונה.

דוח זה מציג את עשרת הצבעים המובילים, כמו גם ארבעה ניטרליים קלאסיים על ידי מכון צבעי פנטון, עבור תעשיית האופנה.

מגמות הצבעים הגדולות ביותר של שנת 2021 ספוגות תקווה ואופטימיות – והן תופסות רמז מהטבע. ניתן לראות שרבים ממותגי העל פונים לצבעים אופטימיים המעוררים תחושת תקווה – תחושה שמגיע שינוי חיובי. הם משאירים מאחור את הגוונים הבהירים והרוויים שהגדירו את שנת 2020 ועוברים לקראת שנת 2021 עם לוח עשיר וטבעי המדבר על הזדמנויות חדשות, פשוט יותר, רצון לצאת החוצה ולהתרחק.

תחזיות צבע האביב של 2021, הכוללות גם גווני שמפניה וזהב, מצביעות על כך שאנשים מחפשים פלטות צבעים המורכבות מגוונים בוהקים ומרגיעים.

לכל עונה פלטת הצבעים שלה, אך השנה מכון פנטון בחר בשני צבעים מובילים לשנת 2021.

צהוב ואפור!

בתקופה לחוצה שכזו, הפסוריאזיס חוגגת לה ומתפרצת בערך בכל מקום אפשרי, ידיים רגליים והקרקפת הן המוקדים הנפוצים ביותר. אנשים רבים החווים את הפסוריאזיס כחלק בלתי נפרד מחייהם ועל כך חווים דימוי עצמי נמוך.

לכן מה שתלבשו יכול לעשות דרך ארוכה להחזרת הגאווה והביטחון העצמי שלכם.

כשיש לך פסוריאזיס ההלבשה דורשת קצת יותר תשומת לב לפרטים. טיפים וטכניקות אלה יכולים לעזור לך להתלבש בביטחון תוך הגנה על עורך.

הנה כמה טיפים שיכולים לגרום לכם להרגיש טוב יותר ולחייך: 

  • לאלה הסובלים מפסוריאזיס בקרקפת בדרך כלל אומרים להימנע משחור בחלק העליון של הגוף, אך אני לא לגמרי מסכימה. יהיה נכון יותר לשלב שחור עם הדפס כדי לטשטש את נראות הפתיתים הנופלים על הכתפיים. פריט עם הדפס נקודות או הדפס אחר כמו נצנצים ופייטים יכול לגמרי לעבוד.
  • קל לראות כתמי פסוריאזיס, לכן עליכם להסיח את דעתם של שומרי המצוות. אם הם יתמקדו באקססוריז שלכם אז הם בקושי יבחינו בכמה כתמים אדומים, נכון? לענוד שרשראות, עגילים או שעונים היא הדרך הנכונה לגרום לכולם להתמקד באזורים הנכונים.

guapas.co.il

URSTYLE

  • בחרו ללבוש בדים נושמים ומאווררים יחסית בכדי למנוע גירוי עודף של העור. בדים כמו צמר, ניילון ופוליאסטר נוטים לגרות את העור, כותנה, ויסקוזה, פשתן ומשי לעומת זאת יכולים להקל ולהיטיב. החורף ממש פה, אז לחובבי הסוודרים בד הקשמיר הנושם יחסית יכול למצוא עצמו על המדף בארון שלכם.
  • לבשו צבעים בהירים, בעיקר בחלק העליון של הגוף, צהוב זה צבע מנצח ויכול להתאים עם מרבית הצבעים שבמניפת הצבעים. 
  • כאילו חילופי העונות לא היו מלחיצים מספיק עבור מי שחי עם פסוריאזיס, ההחלטה על בחירת הלבוש שלנו יכולה להוסיף עוד טיפה של מתח. אבל זה לא חייב להרגיש כך, אם נדע לקבל ולהתאים את עצמנו למצב נרגיש הרבה יותר טוב. 
  • היו אמיצים, הבגדים שלכם הם דרך קלה לבטא את האישיות שלכם, אז חפשו צבעים, דוגמאות ופיסים מהנים שיעזרו לכם להרגיש בנוח ולקבל קצת כיף.

הצהוב:

הצבע המגרה ביותר את המוח, הוא מזכיר את אור השמש ומרים את מצב הרוח. הצהוב מייצג את בריאות הגוף והנפש, מסייע בסילוק פחדים, דאגות ועצבנות מעיד על חוזק נפשי ויצירתי.

אפור:

צבע האפור משמש כמגן מפני העולם החיצון, מבטא עצמאות ושליטה. אולם ניתן להפיג אותו מעט על ידי הוספת אדום, או ורוד, או כחול וזאת על מנת להעלות את השלווה וההרמוניה. לא סתם נבחר כצבע השנה, ניתן לשלב אותו עם כל צבע הוא ניטרלי לחלוטין.

מחקרים רבים מראים כי קיים קשר הדוק בין צבעים להתנהגות, צבעים משפיעים על מצב רוחנו ועל בריאותנו גם כן.

* קניית פריט בצבע ההולם אותך – חשובה! אך בחירת הצבע שתלבשו ביום מסוים, כדי לפצות את עצמכם על תחושותיכם, חשובה גם כן.

 

 

wearzeitgeist.com

URSTYLE + Courtesy Of Cariuma x Pantone

ד"ר דאון קארן, פסיכולוגית – ליתר דיוק, חלוצה בתחום פסיכולוגית האופנה – ומחברת הספר "לבשי את חייך בצורה הטובה ביותר": כיצד להשתמש בפסיכולוגיית אופנה בכדי להביט בראי – ולחייך. השלב הבא הפך לכלי העוזר להשתחרר מגבולות ומונוטוניות, במיוחד בשנה האחרונה. "היחסים שלנו עם צבעים ובגדים התפתחו", אומרת ד"ר קארן ל- TZR.  "אנשים שמים לב לזה יותר כאל שיטת ריפוי."

 

צבעי אביב / קיץ 2021

מגמות הצבעים ממסלולי האביב / קיץ 2021 הציעו בריחה נחוצה מהיומיום. אף על פי שחלק מהמעצבים בחרו למלא את קולקציות האביב שלהם במראות שחורים קודרים המשקפים את עולמנו מוכה המגפה, רבים בחרו בגוונים שמחים יותר שהביעו תחושה גדולה יותר של אופטימיות לעתיד.

 

שמים כחולים

לאחר חודשים של סגר בבתים בעקבות נגיף הקורונה בערים שנפגעו קשה כמו ניו יורק ומילאנו, המעצבים שאבו השראה מחודשת מהטבע. כחול שמים שמזכיר יום קיץ נטול עננים הביא משב רוח רענן לבגדי הרחוב.

כחול:

הכחול הוא צבע האהבה המרפאת, שיש בה כדי לשכך ולהרגיע. זהו הצבע הרוחני. הכחול מייצג יושר, כנות, חכמה וקדושה.

 

wearzeitgeist.com

thezoereport.com

כתום דלעת

אולי טרנד הצבעים המפתיע ביותר בעונת האביב 2021 היה כתום דלעת ארצי. בין צבעי הגוונים הפרחוניים בעיקר, הצבע הסתווי הרגיש שיקי ולא אופייני לאביב. שלא כמו הכתום הפלואורסצנטי הלא טבעי של עונות העבר, הגוון של האביב הזה הרגיש אלגנטי בזכות גווני חום ענבר.

כתום:

כתום מייצג התחשבות בזולת, עשוי להעיד על היעדר שאפתנות, עצלנות או הדחקה.

ירוק מנטה

אמנם אין שום דבר פורץ דרך בצבעי פסטל לאביב, אך הצבע הירוק מנטה על מסלולי האביב 2021 הרגיש רענן כתמיד. אחרי עונות רוויות בצבעי ניאון, הירוק המושתק היה מראה מבורך.

ירוק:

הירוק מסמל את החדש, צמיחה, לבלוב, שפע, שלום ובריאות. זהו צבע חזק, ידידותי ומסייע, מעיד על רחמנות, תקווה ואמונה. הצבע מרגיע וטוב במיוחד לצורך התגברות על פחדים.

wearzeitgeist.com

wearzeitgeist.com

שמנת חמאה

בעונה מלאה בצבעים עזים, צבעים נייטרלים כמו שמנת וחאקי שנבדקו בזמן דרשו עדכון צבעוני לא פחות. העונה, שמנת חמאה בגוון צהוב זכתה במקומה הראוי בארונות הבגדים שלנו באביב ובקיץ.

זהוב:

גוונים זהובים מסמלים מחשבה, אינטלקט וריכוז נפשי.

אדום דובדבן

אדום הדובדבן חזר למסלולי האביב / קיץ 2021 לאחר שהיה מגמת צבעים עיקרית בסתיו / חורף 2019. במהלך העונה הקודמת, המעצבים העניקו את המסלול למראה אדום מונוכרומטי, ובאביב הזה דיוויד קומה, פנדי, ז'יבנשי, מארה הופמן, Sacai, and Wales Bonner עשו בדיוק את אותו הדבר.

אדום:

אדום בגוון בוהק מסמל את התקווה, האמונה ואומץ הלב. בדרך כלל אדום מסמל את האנרגיה, החוזק והחיוניות, זהו סמל לנחישות החלטה ולכושר התמדה.

wearzeitgeist.com

wearzeitgeist.com

ורוד חם

ורוד היה אחד ממגמות הצבעים הבולטות ביותר באביב 2021. בעוד שהצבע מזוהה זה מכבר עם נשיות, הוא קיבל זהות חדשה בזמן וניתן לראות זאת על המסלולים הנחשקים.

ורוד:

צבע האהבה האוניברסלי, הכל תלוי בגוון: צבע זה יכול לספק או לעודד שמחה ונוחות וכן רגשות חברות.

אמשיך לכתוב עבורכם את הכתבות הכי מעניינות ושוות שיש..

מקווים שנהניתם לקרוא את הכתבה אשר נכתבה בהרבה אהבה מהסטייליסטית מספר 1 בישראל : ליאת פרנקל

פייסבוק-  A-WEARness-more than styling

אינסטגרם- a_wearness

wearzeitgeist.com

שתפו את הכתבה עם החברים
אור פרנקו
ניצן מצליח
הדיה לינדנבאום
ליב רפאל
גל טייטלבאום
יפעת עגיב
נועם גולדשטין
סתיו גרינהאוס
דניאל לוריא
אדמונד חיימוב
אביה ריימן
יעל שר